Responsive webdesign

Mit jelent? Mindjárt elárulom, de előbb egy kis statisztika: A magyar internetező lakosság  eszközhasználata 2013-ban:

  • csak hordozható eszköz: 16% 16%
  • csak asztali pc: 15% 15%
  • mindkettő: 70% 70%

A mindkét eszközön internetezők közül szivesebben használ mobil eszközt:

  • 2013-ben 22% 22%
  • 2014-ben 38% 38%

Érdekes adat még, hogy mindkét eszköz használata korcsoportonként hogyan alakul:

  • 14-19 évesek: 82% 82%
  • 40-49 évesek 68% 68%
  • 20-29 évesek 73% 73%
  • 50-59 évesek 64% 64%
  • 30-39 évesek 67% 67%
  • 60+ 61% 61%

(A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felmérése)

Érdekes számok! A mobil eszközök használata évről évre kedveltebb és nem csak a fiatalabb korosztályokban.
Ezért nagyon fontos, hogy weboldalaink megfelelően jelenjenek meg minden eszközökön. Ezt biztosítja a responsive webdesign: az eszköz felbontásához igazodva jelenik meg a tartalom. Ma már alapkövetelmény, hogy a honlapok megfeleljenek a mobil eszközöknek, azaz responsive-ak legyenek!

De ejtsünk még pár szót a design-ról is!
A design egy eszköz, nagyon fontos eszköz! Statisztikák szerint az oldalra látogatók 3 másodperc alatt döntik el, hogy mennek vagy maradnak. Ennyi idő alatt csak egy benyomást kapnak a honlapról, mégpedig a design határozza meg ezt a benyomást. Ezért nagyon fontos, hogy harmonikus, átlátható legyen a weblap, egyértelműen derüljön ki, hogy miről szól. A honlap stílusának, színvilágának illeszkednie kell a cég tevékenységéhez. Egy könyvelő cég honlapjának diszkrét, visszafogott színeket javasolnék, míg egy gyerekjátékokat forgalmazó cég oldalához élénkebb, vidámabb színeket. -> szinekről Fontos még a megfelelően kiválasztott betűtípus is. A magyar nyelv sajátosságait figyelembe véve olyan betűtípusra van szükség, ami támogatja az ékezetes betűket is. 2016-ban a tipográfia is nagy hangsúlyt kap a webdesignban.