Friss tartalom - Blog

A tartalom a honlap legfontosabb része!

A tartalom igényes legyen, hozzáértést sugározzon, bizalmat építsen! Adjon olyan információkat, ami a célcsoportodat érdekli, amit használni tudnak!

Kereshetünk kulcsszavakat, építhetünk linkeket, beépíthetünk keresőoptimalizálási segédprogramokat, de ha nincs megfelelő és mindig frissülő tartalom, akkor semmit nem ér az egész! A keresőmotorok figyelik a weboldalon történő változásokat és az “alvó” oldalakat hátrébb sorolják.

Igen, de felépítjük az oldalt, feltöltjük a termékeket, szolgáltatásokat és ezeket nem frissítjük naponta. Akkor mit lehet tenni?

Blogot írni!

Ma már nagyon sok cég ír üzleti blogot. A blog remek online marketing eszköz!

De miről?

Mindenről! A termékről/szolgáltatásról, vásárlói tapasztalatokról, egy jó élményedről, szakmai kiállításokról, konferenciákról, újdonságokról, tapasztalataidról.

Pl. Bútoráruházad van, írj lakberendezési tippeket, szörfölj a neten és mutass érdekes ötleteket, stb.

Kutyakozmetikád van? Írj az évszaknak megfelelő ápolási tanácsokról, adj ötleteket az otthoni gondozáshoz, hívd fel a figyelmet a kullancsveszélyre, írj egy kedves történetet, stb. 

A lényeg, hogy ÍRJ! ÍRJ! ÍRJ!

Ha van időd, ötleted, előre is megírhatod a bejegyzéseket, lehet időzíteni, hogy mikor jelenjen meg a honlapon!

Fontos, hogy minden cikked bevezetővel – szakmai nyelven lead-del – kezdődjön. (ide kerüljön be a fő kulcsszavad -> kulcsszavakkeresőoptimalizálás) A lead egy bevezető, utalás a cikk tartalmára! Legyen érdekes, figyelemfelkeltő! Ez jelenik meg a blog gyűjtő oldalán, ebből írhatod meg az oldal leírását (meta description), és ezt teheted ki a közösségi oldalakra (Facebook, Google+, Twitter, stb), linkkel az oldaladra! Ez utóbbi duplán is hasznos: egyrészt látogatókat hoz az oldaladra, másrészt van egy külső linked! -> linképítés

A közösségi médiában történő megjelenés eszköze a “like” és “share” gomb is az oldalakon! Használd! Látogatókat hoz! A keresőmotorok a látogatottságot is figyelembe veszik az oldal rangsorolásánál!

Pár gondolat a tartalomról: 

  • ne legyen túl rövid, mert a nagyon rövid tartalmakat a keresőmotorok nem indexelik
  • de ne legyen túl hosszú, mert nem olvassák el, ha túl hosszú, bontsd ketté, máris van két bejegyzésed,
  • egy bejegyzésben egy témáról írj,
  • ha külföldi oldalról fordítasz, illik megjelölni a forrást
  • ne másolj senki oldaláról! (Ma már vannak olyan alkalmazások, amik figyelik, hogy azonos tartalom megjelenik-e másik oldalon, a másolásnak jogi következményei lehetnek, de az sem tesz jót a hírnevednek, ha a közösségi médiában vagy valaki a saját oldalán ír róla. Ha valakinek a cikkét érdekesnek találod, úgy gondolod, hogy az olvasóidat érdekelheti, akkor írj róla rövid ajánlót és linkeld be a cikket!)
  • kategorizáld a bejegyzéseket, könnyebben rátalálnak, ha az azonos témájú cikkeid egy csokorban vannak,
  • tagold a szöveget, emelj ki vastagítással, aláhúzással, dőlt betűvel,
  • használj képeket, videókat,
  • ne legyen a honlapon dupla tartalom – nem érsz el vele jobb keresési eredményt és a Google bünteti – használj helyette belső linkeket  -> linképítés