A kulcsszavakról

A kulcsszavak az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási eszköz! A kulcsszavak használatával a keresőket arra az oldalra irányíthatjuk, ahol a releváns tartalom megtalálható.

Hogyan keress kulcsszavakat?

  • Írd le a tevékenységeddel kapcsolatos szavakat, kifejezéseket.
  • Gondold át, hogy te milyen szavakkal, kifejezésekkel keresnél az adott témára.

Most már van egy csomó szavad, kifejezésed. Most írd le ezek szinonimáit is.

Az emberek általában kifejezésekre, egész mondatokra keresnek. Ma már ezt a keresők is támogatják. Fontos, hogy ne egyszerű kulcsszavakat írjunk, hanem minél pontosabb kifejezéssel írjuk le a tevékenységet, szolgáltatást vagy a terméket.

Pl: a termék póráz, a keresőszavak: bőr póráz,, kiképző póráz, textil póráz, ….

De alkothatunk mondatokat, kérdéseket is.

Pl: Mikor használjunk fojtó pórázt?

  • Használd a Google kulcsszókereső szolgáltatását is.
    Lépj be a Google Adwords oldalra: https://adwords.google.com . Regisztrálni kell, vagy bejelentkezni gmail-es fiókkal, majd az Eszközök menüpontban a Kulcsszótervezőt választani. A megjelenő oldalon “Az új kulcsszó és hírdetési ötletek”.
    Kitöltöd a kérdőívet és kapod a kulcsszó listát.
Fontos, hogy akkor is csináld ezt végig, ha úgy gondolod, hogy megtaláltad a jó kulcsszavakat!

A feljövő táblázatban a keresőszavak mellett megtalálod, hogy az általad megjelölt országból mennyi a havi átlagos keresés az adott szóra! Ez jelentős információ, mert sorrendbe rakhatod a keresőszavakat, és koncentrálhatsz a legerősebbekre. (Persze nem mindegy, hogy mikor keresel egy szóra. Most – március van – megnéztem a ‘karácsonyi ajándék’ szóra a havi átlagos keresést. Ez most 24. Ha megnézem novemberben vagy decemberben akkor ez a szám sokkal sokkal nagyobb.)

Ezen kívül, még találhatsz olyan szót is, ami nem jutott eszede és  elég keresett.

Hogyan használd a kulcsszavakat?

– minden oldalhoz meg kell adnod az oldalhoz tartozó kulcsszavakat.

Fontos: csak az oldal tartalmához illeszkedő kulcsszavakat add meg az adott oldalon, ne a teljes kulcsszó-listát. A megadott keresőszavak szerepeljenek az oldal tartalmában is! A nem releváns keresőszavak használatáért a Google büntet!

– válassz az oldal tartalmához 1 fő kulcsszót és 1-2 másodlagos kulcsszót. Használjd a fő kulcsszót az oldal, bejegyzés címében is,

– a tartalom első és utolsó bekezdésében mindenképpen használd a kulcsszavakat. -> tartalom

Alapvető hibák: A kezdők gyakran erőltetetten és sokszor használják a kulcsszavakat. Ettől nehezen olvasható és nehezen érthető lesz a tartalom. Hiba a túl sok kulcsszó használata is, mert szétszórja a keresési eredményeket.