Keresőoptimalizálás

15039207_ml_k

 

Akár üzleti honlapról, akár blogról beszélünk, nagyon fontos kérdés a honlap látogatottsága. Ezért fontos, hogy a keresők minél előbbre sorolják honlapunkat.
Ennek eszköze a keresőoptimalizálás. A weboldalba mi beépítjük az alapvető keresőoptimalizáló eszközöket, de, ha jó helyet akarunk elérni a keresési listákban, akkor még nem dőlhetünk hátra! Mit kell tennünk?

A keresőoptimalizálás eszközei: (kattints az ikonokra a részletekért!)

Mire kell ezeken kívül még figyelned?

A honlapon közzétett képek, videók.

A keresőmotorok a képeket, videókat nem indexelik, de fontos, hogy ezek se maradjanak. ki. Ehhez is vannak eszközök. Először is a feltöltött képeknek, videóknak “kulcsszavas” vagy a tartalommal összefüggő fájlnevet válassz. (lehetőleg ne használj ékezetet és space-t a fájlnévben. Space helyett “-” vagy “_” használj!)

Példa: Belföldi utazásokat hírdető oldalunkra feltöltünk egy képet a pécsi Zsolnai Múzeumról. Ha a kép fájlneve: kep1.jpg, ez értelmezhetetlen a keresőmotorok számára. Ha valaki a keresőben pécsi képeket keres, nem találja, mert a fájlnév alapján nem lehet indexelni. De, ha a fájlnév pecs_zsolnai_muzeum.jpg, így már mindenki megtalálja, aki akár a Pécs, akár a Zsolnai névre keres.

 A képhez készíts leírást (meta description) is.

Ezeket a leírásokat az első feltöltéshez átadott képekhez is minden esetben csatold!

Menüpontok:

Lehetőleg ne a szokványos elnevezéseket válaszd a menüpontoknak. Optimális, ha a kulcsszavakat használsz.

Pl: ügyvédi iroda honlapján ne “munkatársak” legyen a menüpont neve, hanem pl: ügyvédek .

Lehetőleg almenüket csak egy szintig hozz létre!

Oldalak, tartalom

Adj figyelemfelkeltő, a tartalomra utaló, de érdekes oldalcímeket!

Az oldalakhoz is mindig meg kell adnod a leírást (meta description), ez a leírás jelenik majd meg a keresési listában. A leírás alapján dönti el a látogató, hogy rákattint-e az oldalra vagy sem. Ezért fontos, hogy jó leírást adj, hogy hasznosnak, érdekesnek, meggyőzőnek tartsák a honlapodat. (Ne egy kulcsszó felsorolás legyen! ) 140 karakter lehet, használd ki jól! Fontos, hogy a leírás fedje az oldal tartalmát, ne okozz csalódást a látogatónak. Az oldal hozzáértést, szakértelmet sugározzon! Az oldal leírás (meta description) nem csak keresőoptimalizálási eszköz, hanem marketing eszköz is!

Minden oldalhoz külön is meg kell adnod az oldalhoz tartozó kulcsszavakat (keywords) is. Hiba, ha minden oldalhoz az összes kulcsszavunkat megadjuk! Csak a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat használd!

Az oldal tartalmában is helyezz el kulcsszavakat, de vigyázz, hogy ne legyen erőltetett a tartalom. Használd természetesen. Válassz oldalanként egy fő kulcsszót és 1-2 másodlagos kulcsszót, amit könnyedén a szövegbe tudsz illeszteni. Az elsődleges kulcsszóra optimalizáld az oldal tartalmát.
Az oldalakon a kulcsszavak stratégiailag fontos helye a cím, az első és utolsó bekezdés.

Tehát minden feltöltendő oldalhoz meg kell adnod a címet (SEO title) a leírást (meta description) és a kulcsszavakat (keywords).

Fontos még, hogy az oldal URL cím “beszédes” legyen.  Ezt a honlap készítője állítja be, de ellenőrizd, ha nem így van, akkor kérd, hogy javítsa.!

Beszédes URL: domain-név/oldal neve vagy domain-név/menü neve/oldal neve. Blog bejegyzés esetén: domain-név/kategória/bejegyzés címe vagy domain-név/bejegyzés címe.

Lehetőleg ne, vagy csak módjával használj flash-t. A keresők nem tudnak olvasni a tartalmukban, így azok a keresés szempontjából mintha nem is lennének!

A keresőoptimalizálás egy nagyon összetett feladat, az online marketing része!

Fontos, hogy a honlap készítője és a tulajdonos együtt alakítsák ki a keresőoptimalizálási stratégiát!

A honlap készítője tisztában van a keresőmotorok működésével, a keresőoptimalizálási hibákkal, amiket a keresőmotorok hátrébb sorolással vagy kitiltással büntetnek. Kérd, hogy az alap keresőoptimalizálási tudnivalókról adjon tájékoztatást!

A honlap készítője be tudja építeni a megfelelő keresőoptimalizálási segédprogramokat, tanácsot tud adni és kell is, hogy adjon a kulcsszavak kiválasztásában, a menüpontok nevének kialakításában, az oldal leírásokban, de ezeket alapvetően a honlap gazdájának kell elkészítenie. (Természetesen adhatsz megbízást ezen feladatok elvégzésére is, de azt gondolom, hogy legjobban mindenki magának tudja ezeket elkészíteni!) A beépített segédprogramok önmagukban semmit nem érnek! Megfelelően kell használni őket! Mielőtt átveszed a honlapot, mindenképpen kérj oktatást ezen eszközök kezeléséről is!